Obchodníkem roku jsou letos poprvé diskontní prodejny Lidl

08.10.2008 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 8. října (ČTK ) - Absolutním vítězem ankety Obchodník roku se letos poprvé staly diskontní prodejny Lidl. V nové kategorii nákupních center pak zvítězil obchodní komplex Chodov. ČTK to dnes sdělil Charlie Coode, předseda představenstva a generální ředitel GE Money Multiservis, která anketu organizuje. Nejlepší tuzemští obchodníci byli letos vybíráni pošesté.

Společnost Lidl zvítězila jak v kategorii zaměřené na diskontní prodejny, tak i v hlasování veřejnosti, což jí vyneslo absolutní prvenství. Diskontní prodejny jako je Lidl se těší u českých zákazníků stále větší oblibě, jejich hlavní zbraní v boji o zákazníky jsou nízké ceny. Na začátku letošního roku bylo v Česku 561 diskontních prodejen, 547 supermarketů a 231 hypermarketů.

Mezi hypermarkety letos zvítězila společnost Tesco Stores ČR, která loni byla absolutním vítězem ankety. V kategorii supermarketů uspěly obchody Albert. Nejvyšší ocenění mezi prodejci drogistického zboží získal řetězec Teta a mezi hobbymarkety společnost Obi. V kategorii, která oceňovala nejlepší prodejce elektra, uspěla síť obchodů Elektro World. Nejlepším prodejcem nábytku se stala Ikea.

Mezi internetovými obchody letos patří prvenství společnosti Alza.cz. V kategorii zaměřené na čerpací stanice zvítězila společnost Shell. Nejlepším prodejcem textilu je firma Adidas a obuvi společnost Baťa.

V letošním ročníku soutěže byli nejlepší obchodníci voleni v 11 kategoriích, které jsou rozděleny podle typu prodejen. Vítěz byl vybrán na základě výzkumu společnosti Incoma Research, jejíž odborníci oslovili více než tisícovku českých spotřebitelů. Udělena byla také cena veřejnosti, o jejímž držiteli rozhodlo hlasování spotřebitelů.

Do soutěže Obchodník roku se letos poprvé ve zvláštní kategorii zapojila i nákupní centra, která podle několika kritérií místo veřejnosti hodnotili obchodníci.

Soutěž v předchozích ročnících přijali za svou obchodníci, kteří ocenění prezentují přímo na prodejnách i v propagačních materiálech. "Věřím, že výsledky šestého ročníku ocenění potěší vítězné obchodníky a zároveň pomohou spotřebitelům k lepší orientaci na českém trhu. Ti dnes věnují mnohem více pozornosti tomu, za co utrácejí a zdali se jim vyplácí věrnost konkrétním obchodníkům," podotkl Coode.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK