Plzeňský městský dopravní podnik bude vozy odebírat podle potřeb. "Dodávky mohou pokračovat až do roku 2016," dodala mluvčí.
Naposledy získala Škodovka v Plzni kontrakt v roce 2004, a to na dodávku 28 "krátkých" nízkopodlažních trolejbusů s dieselagregátem. Většina vozidel už byla předána, řekla Pistoriusová.
Plzeňský dopravní podnik je co do počtu provozovaných trolejbusů druhý největší v ČR. Nyní se rozhodl obměnit dosud provozované trolejbusy Škoda 15 Tr, z nichž některé slouží už 17 let.
V minulých letech dodala Škoda Electric kloubové nízkopodlažní trolejbusy do Zlína, Českých Budějovic, Ústí nad Labem, Brna, na Slovensku do Bratislavy a Prešova.
Podnik chce letos zvýšit tržby z loňských 1,95 miliardy na 3,1 miliardy korun. Export by měl být dvojnásobný a má se vyšplhat na 2,2 miliardy Kč. Plánovaný čistý zisk má činit 320 milionů korun, loni byl 209 milionů Kč. Nárůst tržeb táhne export všech tří komodit - trakčních motorů, pohonů elektrických vozidel, ale hlavně trolejbusů, kterých podnik letos dodá 120 až 130 za 1,4 miliardy korun.