"Pokud nebudou naplněny představy státu o částce, kterou by bylo možné reálně získat z této privatizace, tak si dovedu představit, že bude odložena," uvedl v OVM Janota s tím, že se obě privatizace od sebe velmi liší. "Zatímco u Letiště Praha jde o finančně zajímavou stabilizovanou společnost, která produkuje zisk, tak v případě ČSA jde o společnost, která i díky konkurenci na trhu a problémům, které jsou v této době například s cenou ropy, je ve zcela jiné situaci," doplnil Janota.
Také podle předsedy ČSSD Jiřího Paroubka není možné s privatizací ČSA nadále vyčkávat a je třeba ji urychlit. Naopak s privatizací Letiště Praha podle něj není nutné pospíchat. "Otázkou zůstává, do jaké míry by měl stát ovlivňovat situaci v ČSA do budoucna a jaký majetkový podíl by měl v této společnosti mít. Minimálně by měl stát v ČSA mít minoritní podíl blokačního charakteru," uvedl Paroubek.
Podle předsedy Strany zelených Martina Bursíka je důležité, aby budoucí majitel nemohl ze strategických důvodů utlumit fungování letiště. "Dalším důležitým aspektem je otázka možného výnosu v souvislosti se současnou finanční krizí," řekl Bursík a dodal, že bude také vhodné předem stanovit podmínky pro případné rozšiřování a podobu budoucího provozu letiště.
Společnosti Letiště Praha a ČSA podepsaly počátkem října dohodu, která vyřešila vzájemné narovnání majetkových vztahů na ruzyňském letišti. Podpisem smlouvy se měla zvýšit hodnota společností při privatizaci, kterou stát plánuje uskutečnit u obou společností v nejbližších měsících. Očekávaný výnos se u letiště pohybuje až kolem 100 miliard korun, zájem projevilo na šest desítek uchazečů z celého světa. Hodnota ČSA se odhaduje na pět miliard korun.