Lidé začínají více šetřit, poptávka je stále více omezená. Pokud budou chtít výrobci uspět v konkurenčním boji, budou muset jít s cenami dolů, což povede ke škrtům napříč všemi oblastmi řízení - včetně oddělení HR!
Zkvalitněte řízení
Snad nikdy nevykazovaly firmy tak vysoké nároky na kvalitní management. Najednou je třeba řešit krizové otázky, rozhodovat se rychle, ale o mnoho více kvalitně. Dochází k zeštíhlování ve všech oblastech. Firmy hledají kanály, které jim pomohou snížit náklady. Je třeba ještě kvalitnějších obchodníků, kteří dokáží i přes klesající zájem prodat svůj výrobek.
Držte se Paretova pravidla
I přesto, že se „škrtá“ na všech frontách, nepodceňujte investice do vzdělávání. Právě teď potřebujete kvalitní lidi jako nikdy! Buďte ale i ve vzdělávání efektivnější. Držte se starého osvědčeného Paretova pravidla, které platí i v HR. Najděte 20 % zaměstnanců, kteří Vám přinášejí 80 % výsledků, a ty dostatečně, ale i efektivně, rozvíjejte! Dejte svým vedoucím pracovníkům odpovídající kurz krizové komunikace, manipulačních technik, obchodních dovedností, risk managementu apod.
Vytvořte vzdělávací systém
Můžete si být jistí, že finanční oddělení otočí každou korunu ještě víckrát než tomu bylo třeba loni, než rozhodne, že ji můžete použít. Prosadit si budget na rozvoj zaměstnanců bude stále těžší. Zkuste to jinak, dokažte, že rozvoj má cenu. Vytvořte vzdělávání systém, který zaručí efektivitu a měřitelnost. Podložte Vaše nápady konkrétní strategií, dokažte, že to nejsou vyhozené peníze!
Inspirujte se případovými studiemi
Prvním krokem ke změně vzdělávacího systému ve Vaší firmě může být Training & Development Forum, které 12. listopadu 2008 pořádá v Praze společnost top vision. Setkání bude založeno zejména na případových studiích, a to na témata Mistři a výroba, Talenti & Management, Prodejní dovednosti, Měřitelnost návratnosti investic do vzdělávání, Měřitelnost efektivity interních koučů.
Přijďte se inspirovat, jak si nerozhádat finanční oddělení a zároveň dostatečně rozvíjet své zaměstnance, zvláště na těch stěžejních frontách. Získejte tipy, jak zajistit, aby dobří lidé ani ve špatných dobách neodcházeli. Naučte se identifikovat talenty, a ty hýčkejte. Přijďte se inspirovat, jak zvýšit výkon zaměstnanců a zároveň šetřit náklady. Přijďte prodiskutovat své potřeby se zástupci ze společností jako DHL Express, Honeywell, Unicredit Bank, Vodafone CR, Plzeňský Prazdroj, Benteler, Telefónica O2, Zentiva, Agrofert a dalších.
Chcete přijít se svým kolegou? Využijte Prémiové ceny!
Více informací na www.topvision.cz.
Zdroj: Martina Poláková, PR specialist, top vision