Beskydčan podal v červenci žalobu proti rozhodnutí ministerstva dopravy, jež potvrdilo stavební povolení vydané krajským úřadem na železniční napojení nošovické zóny. Samotná žaloba bude předmětem dalšího posuzování a prokazování.
"Naše stavba díky rozhodnutí soudu může pokračovat, nebude muset být zastavena a fakticky to znamená, že do 15. listopadu stihneme provést kolejové napojení nošovické zóny na kolejiště. Tím Frýdek-Místek nebude muset zažívat ohromný nápor kamionů, umožňuje to spuštění ekologické dopravy v Nošovicích," reagoval Drobil.
Ekologové jsou zamítnutím svého návrhu zklamáni. "Nadšený z toho nejsem, protože si myslím, že se porušuje zákon a kraj ho porušuje na plný plyn a necítí potřebu věci dát do pořádku. Přijde mi to trošičku nelogické, jestliže ta stavba bude dokončena a soud teprve poté rozhodne o její nezákonnosti, ztratí rozhodování soudu logiku, stavbu těžko někdo bude bourat. Další postup budeme muset zvážit a hledat jinou cestu, abychom zkusili ty věci dát do pořádku," řekl ČTK zástupce Beskydčanu Leo Košťál.
Vlečka je stavbou Moravskoslezského kraje, který se k ní zavázal v souvislosti se vstupem jihokorejské automobilky Hyundai do Nošovic.Práce na stavbě železniční vlečky začaly v první polovině srpna, řekl ČTK Miroslav Janoviak, který je na krajském úřadě vedoucím oddělení průmyslové zóny Nošovice. Náklady na výstavbu železničního napojení nošovické průmyslové zóny o délce 600 metrů dosáhnou podle Janoviaka 50 milionů korun. Vlečka má být postavena do poloviny listopadu.