Nejde však o čistý příjem, protože stát mýtný systém splácí firmě Kapsch. Celkové náklady na výstavbu mýtných bran a technologického zázemí byly 5,2 miliardy, letos z toho podle splátkové kalendáře stát zaplatí 25 procent. Systém bude stát splácet až do roku 2010. Zhruba miliardu ročně navíc stát platí společnosti Kapsch za služby spojené s údržbou a provozem mýtného systému.
Šéf Kapsche Karel Feix odhadl letošní celoroční výběr mýta na 6,3 miliardy korun. Podle něj se na dynamice výběru zatím nijak neprojevuje světová finanční krize. "Může to být způsobeno i tím, že celá česká ekonomika stále roste, i když pomalejším tempem," řekl Feix. V porovnání jednotlivých měsíců vede letošní duben, kdy se vybralo 556 milionů korun, následuje letošní září s 550 miliony.
Mýtné se v ČR platí od ledna loňského roku, zatím pouze na dálnicích, rychlostních silnicích a malé části silnic první třídy. Mýtná povinnost se vztahuje na kamiony o 12 tunách a těžší, od ledna 2009 se má rozšířit i na malé nákladní vozy od 3,5 tuny. Ty podle odhadů přispějí k výběrům zhruba půlmiliardou. Příslušným zákonem se bude příští týden zabývat Poslanecká sněmovna.
Ministerstvo dopravy do budoucna nevylučuje rozšíření mýtného na větší část silniční sítě. Za tímto účelem Kapsch již nyní testuje satelitní systém, který by se propojil s mikrovlnným systémem na dálnicích.