Na společnou linku Praha - Amsterodam navazují dálkové lety China Southern do Pekingu a dále do Kantonu. Podle Pištěláka je spolupráce prvním krokem k zavedení přímých linek mezi Prahou a Pekingem, čínská firma si chce nejprve prověřit zájem o lety do české metropole.
Pištělák uvedl, že nejbližším termínem pro zavedení přímého spoje do Číny by mohlo být následující jaro, pravděpodobnější je ale pozdější termín. Nejvíce prý záleží na tom, zda se Číňanům podaří sehnat na pražskou linku letadlo. "Zpoždění dodávek letadel je největší problém," řekl.
China Southern přepravila loni přes 56 milionů cestujících, což firmu řadí na páté místo na světě. Nová spolupráce souvisí s loňským vstupem ChS do aliance SkyTeam, jejímž členem jsou i ČSA.
Podobně jako s China Southern spolupracují ČSA od letošního března s tchajwanskými aeroliniemi China Airlines na lince Praha - Frankfurt - Tchaj-pej. I zde má jít o předstupeň zavedení přímé linky z Prahy na Tchaj-wan.
Pokud Praha získá dvě nové přímé linky do východní Asie, půjde o výrazné rozšíření nabídky dálkových letů, kterých má Ruzyně zatím pomálu. Celoročně létají na dálkových tratích do korejského Soulu přímo Korean Air, do New Yorku letadla ČSA a stroje Delta Airlines zajišťují spojení na největší letiště světa v Atlantě.
Při tzv. sdílení kódu zajišťují dopravu letadla jiných firem, lety ale nesou také označení ČSA a v prodejním systému českého dopravce si lze koupit letenku. Cestujícím obou firem se také načítají míle do věrnostního programu; na některých dálkových linkách je personál hovořící česky.
Spolupráce je oboustranná, neboť velcí světoví hráči naopak využívají hustou síť evropských linek ČSA, které tak nesou označení například Delta Airline nebo Korean Air.