Internetový obchod Obleceni.cz, jehož prodejní cena přesáhla 600 tisíc korun, projde v příštích měsících zásadní modernizací. Po technické stránce již nestačí z hlediska SEO, použitelnosti, flexibility ani designu. Investice do technologie nového obchodu se bude pohybovat v řádech statisíců, přičemž na moderní koncepci e-shopů společnosti Vivantis a.s. by mohl fungovat již na jaře příštího roku.
„Vstupu na internetový trh s oblečením jsme se dlouho bránili. Je to problematická komodita z důvodu často vraceného zboží bez možnosti dalšího prodeje. Na druhou stranu však ideálně navazuje na naše produktové skupiny jak cenovou hladinou, tak cílovou skupinou,“ sdělil Martin Rozhoň, ředitel společnosti Vivantis a.s., která již provozuje e-shopy Krasa.cz, Parfemy.cz, Sperky.cz, či Hodinky.cz. „Musíme jít cestou mimořádně kvalitní prezentace zboží a doprovodných informací. Uvažujeme také o 3d modelech zboží. Technologie 3d scanneru je zatím příliš drahá a neumožňuje masivní nasazení, to se však může během několika měsíců změnit,“ doplnil Rozhoň, který počítá s návratností investic v horizontu maximálně dvou let. Kromě zásilkových obchodů totiž dosud není v tuzemsku internetový obchod s komplexní nabídkou oblečení.
Zatímco technická přeměna e-shop Obleceni.cz teprve čeká, změny týkající se sortimentu již probíhají. Do konce roku by mělo být obměněno více než tři tisíce položek, převážně neznačkového zboží. „V budoucnu se mnohem více zaměříme na zboží značkové, které budeme do naší nabídky doplňovat průběžně. Začlenili jsme již například značky Moira, Loap, či novou kolekci od Litexu,“ uvedl Rozhoň s tím, že v současnosti na Obleceni.cz probíhá výprodej skladových zásob se slevou 30 – 40%. „Počítáme rovněž s tím, že budeme na našem e-shopu pravidelně zveřejňovat nejaktuálnější informace ze světa módy. Naši zákazníci tak získají přehled například o tom, co nejvíce frčí,“ dodal.