Poslankyně zelených Věra Jakubková navrhla novelu zamítnout. Považuje návrh za nesystémový a chce v první řadě zpoplatnit celou silniční síť pro vozidla nad 12 tun, aby se nemohla vyhýbat zpoplatněným úsekům. Jak řekla, má také pochybnosti o ekonomické smysluplnosti návrhu. Pro zamítnutí však nakonec bylo jen šest poslanců, kromě Jakubkové ještě lidovec Ludvík Hovorka a čtyři sociální demokraté.
Návrh čelil kritice opoziční sociální demokracie kromě jiného kvůli tomu, že ho místo ministerstva dopravy předkládají tři vládní poslanci. Podle Miloslava Kaly (ČSSD) jde o obcházení legislativního procesu a diskuse se navíc odehrává bez přítomnosti ministra dopravy Aleše Řebíčka nebo jeho zástupců. Žádal proto, aby předkladatelé zajistili jeho přítomnost; ať již ve sněmovně, nebo později v hospodářském výboru.
Vojíř ujišťoval, že nešlo o úmysl obejít vládu nebo parlament, ale o snahu celý proces schvalování urychlit. Místopředseda sněmovny a také jeden z předkladatelů, Jan Kasal (KDU-ČSL), Kalově kritice oponoval tím, že před koncem minulého volebního období se podobné věci děly také. Jako příklad uvedl, že zákon o neziskových nemocnicích předkládala ČSSD jako poslaneckou iniciativu.
Vojíř v minulosti předkládal i jinou legislativní úpravu týkající se dopravy, novelu zákona o Českých drahách, která řešila transformaci Českých drah.
Autodopravci podle svého dřívějšího prohlášení považují rozšíření placení mýtného za spravedlivé. Podle Hospodářské komory České republiky však změna znevýhodní zejména malé a střední podnikatele závislé na automobilové dopravě.