"Zcela beznadějně vyprodané jsou všechny charterové zájezdy k moři už několik týdnů. V last minute nabídce tak nebyl jediný zájezd s odletem před podzimními prázdninami," řekl mluvčí CK Fischer Daniel Plovajko. Na podzimní prázdniny prodal Fischer dvakrát více zájezdů, než je běžné v tomto období roku, ve srovnání s loňskými prázdninami jde o 40procentní nárůst.
Vyprodáno hlásí také cestovní kancelář Čedok. Jak doplnil marketingový ředitel největší internetové agentury Invia.cz Michal Tůma, zcela zaplněn byl třeba sobotní let do Egypta. "Egypt s Tuniskem v tomto období představují nejžádanější destinace, v případě zájmu o tyto země varujeme před podobnou situací kolem státního svátku 17. listopadu," řekl Tůma.
Velký nárůst zájmu o Egypt potvrzuje i marketingový šéf další internetové agentury NetTravel.cz Petr Staněk. Egypt představuje téměř 40 procent všech prodejů agentury. Podle Staňka se nyní u Čechů veze na jakési módní vlně, v jeho prospěch hovoří především téměř stoprocentní jistota slunečného počasí. Kromě Egypta poptávají nyní klienti všech CK také Kanárské ostrovy, Kypr nebo Spojené arabské emiráty.
Období podzimních státních svátků je zároveň dobou takzvaných eurovíkendů, tedy prodloužených víkendů v některém z evropských velkoměst. Například CK Senator Travel podle slov svého zástupce Martina Lehkého zaznamenala před prázdninami růst prodejů v tomto segmentu o 30 procent. Nejvíce prý láká Řím, Paříž, Vídeň, Lisabon a Istanbul.