"Strojvedoucí si ověří jízdu na rychlých úsecích v okolí Pardubic i změnu napájecích systémů v blízkosti Svitav," řekl Šťáhlavský. Dodal, že zaškolovaní strojvedoucí budou na lokomotivě pod dohledem zkušenějších kolegů. Taurusy potáhnou expresy Špilberk a Punkva a denně urazí více než 1000 kilometrů; maximální rychlost bude 140 km/h.
Větší rychlost, až 160 km/h, si budou moci strojvedoucí vychutnat během druhé fáze cvičného provozu, poté, co se taurusy 12. listopadu přesunou na úsek Praha - Drážďany. "Jejich provoz je na této relaci důležitý také s ohledem na změnu napájecích systémů na státní hranici mezi ČR a Německem," řekl Šťáhlavský. Taurusy tady budou zatím jezdit do 28. listopadu.
České dráhy hodlají ve spolupráci s Rakouskými spolkovými drahami (ÖBB) nasadit do pravidelného provozu od poloviny prosince s novým jízdním řádem osm taurusů. Pět jich bude jezdit na koridoru Vídeň - Praha - Drážďany, tři stroje budou pravidelně jezdit ze Salcburku přes Linec do Českých Budějovic na expresu Jože Plečnik nebo na některých spěšných vlacích mezi Lincem a jihočeskou metropolí.
Taurus drží světový rekord v rychlosti mezi sériově vyráběnými lokomotivami. Při testech na vysokorychlostní trati mezi Mnichovem a Norimberkem dosáhl rychlosti 357 kilometrů v hodině. Nejvyšší provozní rychlost je 230 kilometrů za hodinu; nejmodernější tratě v ČR však umožňují maximální rychlost 160 kilometrů za hodinu.