Řetězec s rychlým občerstvením, který v USA konkuruje síti McDonald's, se chce podle vyjádření prezidenta pro značku Daniela Kaspera pro HN stát dominantní společností v regionu střední a východní Evropy.
AmRest je polský podnik a jeho akcie se obchodují na burze ve Varšavě, registrovaný je ale v Nizozemsku. Vedle restaurací Burger King provozuje ve střední a východní Evropě, včetně ČR a Slovenska, restaurace KFC a Pizza Hut, kavárny Starbucks a restaurace pod vlastními značkami freshpoint a Rodeo Drive. Na ostatní značky má licenci.
Tuzemské restaurace mají být provozovány formou frančízy a každý zájemce o ni musí zaplatit AmRestu 50.000 Kč a podepsat smlouvu na 20 let. Firma chce otevírat restaurace ve velkých obchodních centrech. Podle informací HN proto už delší dobu jedná s developery a provozovateli v nákupních středisek. V jejím hledáčku je například centrum Arkády Pankrác, které otevře své brány ještě do konce letošního roku, ale také již postavené galerie, například pražské Palladium či Centrum Chodov.
V Česku je nyní téměř 13.000 restaurací a stánků s rychlým občerstvením. Podle studie Incoma Research Češi za jídlo mimo domov utratí zhruba pětinu všech výdajů na potraviny. Jen fast food McDonald's loni v Česku navštívilo přes 53 milionů zákazníků a prodej přesáhl 3,2 miliardy korun.
Burger King Holdings má své sítě v 65 zemích světa. V předloňském fiskálním roce, který skončil v červnu 2007, hospodařila společnost se ziskem 148 milionů dolarů, což bylo 5,5krát více než v předchozím roce. Tržby za celý rok se zvýšily o devět procent na 2,23 miliardy dolarů.