"Každá středo- i západoevropská země má svého lokálního hrdinu, který tam je dominantní na trhu sektů," vysvětlil. Celoevropsky fungují pouze značky šampaňského, což je ale ve většině zemí i v ČR malý trh.
V Evropě i ve světě zájem o šumivá vína už několik let roste. V ČR letos dosáhne prodej 15 milionů lahví, přičemž loni to bylo 14,7 milionu. Bohemia Sekt na tomto trhu udrží pětasedmdesátiprocentní podíl. Česká spotřeba sektů, 1,5 lahve na osobu a rok, je třetinová oproti německé. ČR má tedy potenciál růstu.
Nejsilnějším trhem pro Bohemia Sekt je Slovensko, druhá Belgie a třetí Polsko. "Nestojíme o nahodilé exporty, že někam vyvezeme kamion a ani nevíme, kde skončí. My se snažíme trhy zpracovávat s nějakou strategií, spolu se sesterskými firmami po celé Evropě," řekl Fousek. Ty jsou v rámci německé skupiny Henkell & Söhnlein ve Francii, Německu, Polsku, Rakousku, Maďarsku, Itálii, na Slovensku a Ukrajině.
Bohemia Sektu se daří i v Belgii, kde "sestru" nemá. "Tam se velmi dobře chytla značka Bohemia Sekt Prestige Brut. Díky velmi šikovnému dovozci, který pracuje s koncepcí," uvedl Fousek. Podle něj tam letos podnik vyveze statisíce lahví.
"Letos jsme na světových výstavách zažili největší úspěchy, jaké jsme kde měli. Náš nejkvalitnější sekt Louis Girardot získal konečně dvě zlaté medaile," řekl šéf Bohemia Sektu Josef Vozdecký.