Vláda by podle jednoho ze zdrojů měla poskytnout kapitálovou injekci tři miliardy dolarů a za to by dostala preferenční akcie ve spojené automobilce. Za další asi tři miliardy by vláda převzala penzijní závazky firem a zbytek by tvořila úvěrová linka pro krátkodobé financování. Ministerstvo financí údajně žádost o přímou pomoc zvažuje a rozhodnout by mohlo již tento týden.
GM od minulého měsíce vede s fondem Cerberus Capital Management, který je vlastníkem Chrysleru, jednání o koupi této automobilky. Možnost transakce firem, které se obě kvůli krizi automobilového trhu v USA nacházejí v problematické situaci, však maří potíže s financováním fúze. To je důsledek špatné situace na úvěrovém trhu a propadu prodeje automobilů v celém světě.
Americká vláda naposledy finančně vypomohla automobilovému sektoru v roce 1980, kdy státními garancemi za úvěry v sumě 1,5 miliardy dolarů podpořila oživení v automobilce Chrysler. "Automobilky čelí smrtícímu víru, což by podle mě opravňovalo k bezprecedentní vládní infúzi," řekl analytik S&P Efraim Levy.
Vládní kapitálová injekce by mohla oživit odvětví, které v USA přímo zaměstnává 350.000 lidí a nepřímo zajišťuje zaměstnanost dalším 4,5 milionu. Kvůli útlumu ekonomiky, propadu trhu, úvěrové krizi i vlekoucím se problémům automobilek se zaměstnaneckými fondy jsou GM, Chrysler i Ford v těžkých ztrátách a může jim hrozit nebezpečí bankrotu.