Nejprodávanějším modelem v této kategorii je Škoda Octavia 4x4, kterou si letos pořídilo 1872 motoristů, následovala Honda CR-V s prodejem 723 aut a Hyundai SantaFe s 697 prodanými vozy. Mezi značkami čtyřkolek vede Škoda s 1856 prodanými vozy, následovaná Volkswagenem s 1500 automobily a Audi, kde si legendární pohon quattro vybralo 1323 zákazníků.
Zájem o čtyřkolky roste podle marketingového ředitele BMW ČR Petra Minaříka vždy před zimní sezónou. "Systémy pohonu všech kol, v případě BMW xDrive, poskytují lepší jízdní vlastnosti a ovladatelnost vozu za zhoršených povětrnostních podmínek, ale i na suché vozovce," uvedl. Stále více lidí si podle něj také pořizuje auta k aktivnímu trávení volného času, které vyžaduje dopravu na nezpevněných cestách, na horách nebo na sněhu.
Zhruba polovinu vozů s pohonem všech kol tvoří terénní auta. Stále oblíbenější jsou ale i modely určené převážně pro silniční provoz nebo do lehkého terénu. Průkopníky masového využití pohonu všech kol v této kategorii jsou značky Audi a Subaru. Zatímco u luxusního Audi představují vozy quattro 65 až 70 procent tuzemského prodeje, Subaru prodává výhradně vozy s náhonem na všechna kola.
Rostoucí zájem o čtyřkolky se s příchodem chladnějšího počasí projevuje i na trhu ojetých vozů. Největší tuzemská síť autobazarů AAA Auto zaznamenala podle ředitele výkupu Petra Vaněčka jen během září nárůst zájmu až o 80 procent. Nejvyšší zájem o tyto vozy podle něj bývá pravidelně na konci října a v listopadu.