Zájem o vozy s pohonem všech kol na podzim stoupl o pětinu

28.10.2008 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 28. října (ČTK) - Prodej aut s pohonem všech čtyř kol se na podzim zvýšil zhruba o pětinu. Zatímco v srpnu si motoristé koupili 1353 osobních a lehkých užitkových vozů 4x4, v září to bylo 1635 aut. Meziročně se prodej čtyřkolek zvýšil zhruba o dvě procenta na 15.443 aut. Vyplývá to ze statistiky Svazu dovozců automobilů.

Nejprodávanějším modelem v této kategorii je Škoda Octavia 4x4, kterou si letos pořídilo 1872 motoristů, následovala Honda CR-V s prodejem 723 aut a Hyundai SantaFe s 697 prodanými vozy. Mezi značkami čtyřkolek vede Škoda s 1856 prodanými vozy, následovaná Volkswagenem s 1500 automobily a Audi, kde si legendární pohon quattro vybralo 1323 zákazníků.

Zájem o čtyřkolky roste podle marketingového ředitele BMW ČR Petra Minaříka vždy před zimní sezónou. "Systémy pohonu všech kol, v případě BMW xDrive, poskytují lepší jízdní vlastnosti a ovladatelnost vozu za zhoršených povětrnostních podmínek, ale i na suché vozovce," uvedl. Stále více lidí si podle něj také pořizuje auta k aktivnímu trávení volného času, které vyžaduje dopravu na nezpevněných cestách, na horách nebo na sněhu.

Zhruba polovinu vozů s pohonem všech kol tvoří terénní auta. Stále oblíbenější jsou ale i modely určené převážně pro silniční provoz nebo do lehkého terénu. Průkopníky masového využití pohonu všech kol v této kategorii jsou značky Audi a Subaru. Zatímco u luxusního Audi představují vozy quattro 65 až 70 procent tuzemského prodeje, Subaru prodává výhradně vozy s náhonem na všechna kola.

Rostoucí zájem o čtyřkolky se s příchodem chladnějšího počasí projevuje i na trhu ojetých vozů. Největší tuzemská síť autobazarů AAA Auto zaznamenala podle ředitele výkupu Petra Vaněčka jen během září nárůst zájmu až o 80 procent. Nejvyšší zájem o tyto vozy podle něj bývá pravidelně na konci října a v listopadu.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK