Železničáři zahájili modernizaci spojovací větve železničních koridorů v roce 2001. Investice zahrnovala celkem pět etap, úpravy trati Přerov - Olomouc, Olomouc - Červenka, Zábřeh - Krasíkov, Krasíkov - Česká Třebová a Červenka - Zábřeh. Modernizace celé spojovací větve, která se neobešla bez řady výluk, si vyžádala téměř 20 miliard korun, část nákladů uhradila dotace z evropských fondů.
Poslední etapa modernizace, úprava úseku mezi Červenkou a Zábřehem, začala v srpnu 2005. Náklady akce dosáhly 4,6 miliardy korun. Součástí modernizace byly výměna železničního svršku a spodku v délce 24,4 kilometru, vybudování nového trolejového vedení a zabezpečovacího a sdělovacího zařízení a opravy železničních stanic v Července, Moravičanech, Mohelnici a Lukavici.
"Ve všech těchto stanicích došlo k vybudování nových ostrovních nástupišť s podchody a výtahy, které umožní přístup lidem s omezenou pohyblivostí. Rovněž jsou na těchto nástupištích prvky pro cestující s poruchami zraku, vodicí linie, případně akustické majáčky," uvedl Komárek.
Úsek mezi Zábřehem a Červenkou je součástí páteřní trati Praha - Ostrava. Nejrychlejší soupravy Pendolino nyní spojují tato města za tři hodiny a 12 minut. Po dokončení dalších úseků na trase, zejména před Prahou, vlaky Pendolino budou podle Komárka jezdit z Prahy do Ostravy za necelé tři hodiny. "Reálné to bude už v některém z příštích jízdních grafikonů," řekl generální ředitel SŽDC.
Doplnil, že na páteřní trase Praha - Ostrava SŽDC ještě musí zmodernizovat úsek Choceň - Ústí nad Orlicí a průjezdy železničními uzly v České Třebové, Přerově a Olomouci. Podle Komárkova odhadu by veškeré práce na páteřní trati mohly být hotové po roce 2015.