Příčinou propadu zisku i přes rostoucí prodej je podle Černého kromě silné koruny také agresivní konkurenční prostředí a první příznaky poklesu poptávky v souvislosti s celosvětovou finanční krizí.
Podle člena představenstva za oblast ekonomie Holgera Kintschera je silná koruna pro firmu překážkou negativně ovlivňující plánovanou expanzi. "Situace se dále zostřuje. Vedle známých problémů na trhu s ocelí a drahými kovy se projevuje celosvětová finanční krize spojená s globálním poklesem poptávky po automobilech," uvedl Kintscher. Firma podle něj nyní bude muset přepracovat investiční programy.
Přestože dodávky zákazníkům v letošním roce stoupají, za pozitivním prodejem stojí především první pololetí, kdy firma zaznamenala nárůst o 17,9 procenta. "V porovnání s pololetními výsledky je již patrný pokles tempa růstu prodejů. Aktuální nejistota budoucího vývoje krize na finančních trzích ovlivňuje se stoupající frekvencí rozhodování našich zákazníků o koupi," sdělil člen představenstva odpovědný za odbyt a marketing Fred Kappler.
Škodovka zaznamenala růst především na východoevropských trzích, kde prodala 98.519 aut, o 45,8 procenta více než loni. V Rusku vzrostl zájem o 89,8 procenta na 36.898 prodaných aut, na Ukrajině to bylo o 62,3 procenta na 25.387 vozů. Prodeje rostou také v Číně a Indii.