V odvětví, v němž finanční krize ohrožuje desítky tisíc pracovních míst, tak zesílila nejistota. Zároveň se ale znovu otevírají dveře společnosti Cerberus Capital Management, která vlastní Chrysler, aby obnovila jednání s aliancí Nissan-Renault. Cerberus předtím s nimi jednání zastavil, aby mohl jednat s GM.
Carlos Ghosn, šéf aliance Nissanu s Renaultem, ale uvedl, že je jakékoli spojení v oboru nepravděpodobné, pokud nedostane peníze zvenčí, například od vlády. Skupiny GM a Cerberus se ke zprávám odmítly vyjádřit a Chrysler uvedl pouze, že pracuje na své restrukturalizaci.
Spojením GM a Chrysleru by vznikla automobilka s nejvyššími tržbami na světě. Analytici ale namítají, že by si podniky příliš nepomohly, když klesá světový prodej aut a provozy obou firem vykazují značné ztráty.
GM se před několika dny obrátila podle informovaných zdrojů na ministerstvo financí se žádostí o deset miliard dolarů, za něž by stát získal podíl ve spojené automobilce. Bushova administrativa nato ale odpověděla, že o přímé pomoci pro fúzi nejedná. Urychleně ale chce poskytnout automobilkám 25 miliard dolarů v nízkoúročených úvěrech, aby mohly reorganizovat své závody, napsala agentura Reuters.