Podle podmínek soutěže by se vítězem tendru měla stát společnost, která nabídne nejnižší cenu. Letiště předpokládalo, že by bez daně z přidané hodnoty mohly výstavba a rekonstrukce vyjít na 2,8 miliardy Sk. Madunická uvedla, že nyní bude splnění podmínek účasti v soutěži posuzovat patřičná komise.
Vítěz tendru by měl dokončit práce do února 2012. Podle letištního operátora má nejprve vybudovat nový terminál i s vybavením, poté zbourat starou halu a na jejím místě terminál dostavět. Investici by měl z větší části financovat stát, který má nad letištěm majetkovou kontrolu.
Po dokončení projektu by mělo největší slovenské letiště zvládat ročně odbavení asi pěti milionů cestujících. Jeho roční kapacita je v současné době kolem 2,6 milionu lidí. Za prvních devět měsíců roku odbavilo přes 1,8 milionu osob.
Bývalá slovenská vláda chtěla většinu akcií bratislavského letiště prodat. Nynější kabinet Roberta Fica však privatizaci zrušil. Vláda ustoupila i od záměru vytvořit společný podnik s vídeňským letištěm.