"Dnes jsme se stali centrem pozornosti celého automobilového světa, dneškem se Hyundai oficiálně stává evropskou automobilovou značkou," uvedl prezident HMMC Kim Ok-čo. Kim věří, že si vozy brzy vybudují silnou pozici na trhu a jejich prodej bude rychle stoupat. "Jsem o tom přesvědčen, a to i přes současnou složitou situaci na trhu, protože naše výroba představuje nejvyšší myslitelný stupeň automatizace, což nám dává významnou výhodu proti našim konkurentům," uvedl.
Vozidla z nošovické automobilky, která je investicí za 1,1 miliardy eur (kolem 28 miliard korun,) budou určena pro evropské státy. Příští rok má firma zaměstnávat 2750 lidí, v roce 2011 pak 3400 osob.
Celosvětová krize zatím podle Vaňka nepoznamenala ani globální prodej vozů Hyundai ani objem exportu. "Meziročně vzrostl celosvětový prodej vozů Hyundai v říjnu o 12 procent na 269.958 vozidel, což je nejlepší prodej za měsíc v historii této značky. Prodeji velmi napomohla vyšší poptávka po úspornějších modelech aut," dodal. Prodej mimo území Koreje stoupl o 17 procent na 217.223 prodaných aut, klesl jen prodej na domácím korejském trhu, a to o 4,5 procenta na 52.735 aut.
Oficiální zahájení sériové výroby za účasti ministra průmyslu a obchodu Martina Římana se uskuteční v pondělí 10. listopadu. Týdenní posun termínu slavnostního zahájení souvisí podle Vaňka se získáním posledního povolení pro spuštění výroby aut, které firma získala teprve 31. října. "Nemohli jsme dopředu předjímat výsledek kontrolní prohlídky, nemohli jsme si dovolit pozvat hosty a média na dnešní den," vysvětlil Vaněk.