Průzkum:Nejlepší obsluha je v parfumériích, nejhorší v obuvnictví

03.11.2008 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 3. listopadu (ČTK) - Nejlepší obsluhu mohou zákazníci očekávat v parfumeriích, optikách a obchodech prodávajících české oděvy. Naopak méně kvalitní prodavači jsou v prodejnách s obuví či sportovními oděvy. Vyplývá to z průzkumu agentury Market Vision, který formou fiktivních nákupů provedla v tuzemských prodejnách 50 světových i českých značek.

"Oblast, ve které jsou rozdíly mezi kategoriemi obchodů nejvíce markantní, je prodej. Prodej je největší slabinou všech kategorií navštívených obchodů. Společným jmenovatelem je obecná pasivita prodavačů," sdělila dnes ČTK Barbara Hrabalová z agentury Market Vision.

Obchodníci již ale podle Hrabalové dbají na to, aby se jejich prodavači chovali k zákazníkům slušně, byli příjemní a vyjadřovali se srozumitelně. Na druhou stranu průzkum odhalil, že čeští prodavači jsou při prodeji málo aktivní, přičemž právě z tohoto pohledu jsou rozdíly mezi jednotlivými kategoriemi prodejen největší.

V oblasti upravenosti exteriéru a interiéru prodejen už tak velké rozdíly prý nejsou. "Je standardem, že prodejny mají upravené a čisté výlohy, pěkný a čistý interiér. Jsou dobře osvětleny, zboží je vystaveno vyhovující formou a je označeno cenovkami," podotkla Hrabalová.

Obchodníci v ČR zaměstnávají desítky tisíc lidí a chybí jim až tisíce pracovníků. Odborníci tvrdí, že Češi nemají o práci v obchodech zájem kvůli nízkým mzdám a vysokému pracovnímu nasazení, takže obchodníci musejí najímat zahraniční pracovníky. Cizince podle průzkumu společnosti GE Money Multiservis zaměstnává téměř 80 procent českých obchodníků, nejčastěji v obchodních řetězcích pracují Slováci.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK