Tradiční výrobce ošacení se proto v posledních letech zaměřuje na produkci prádla, pracovních oděvů, reklamního oblečení a v malé míře na vlastní značkové kolekce. Vyrábí i příze a úplety. Zájem o konfekční oblečení klesá. Trh zaplavuje levné nekvalitní zboží z Asie a módní značky nadnárodních firem v nákupních centrech. Objem prodané konfekce z píseckého závodu dosáhl loni 40,4 milionu korun, což je 46 procent objemu roku 2006.
"Razantní pokles prodeje je způsoben především restrukturalizací prodejních směrů, novým sortimentním vymezením produkce a také nerealizací výroby pro Armádu ČR," stojí ve zprávě.
Zejména prodej Jitexu do velkoobchodní sítě se z roku na rok snížil o skoro dvě třetiny. Velkoobchody se čím dál víc soustředí na dovozové zboží sice v nižší kvalitě, ale za nízké ceny. Stejný trend pak přichází do maloprodejen. I tam proto Jitexu prodej meziročně klesl, konkrétně o více než třetinu. Nejinak je tomu u obchodních řetězců. Podniku rovněž o polovinu ubylo individuálních zakázek na pracovní a reklamní oblečení.
Situace v odvětví se podepsala také na exportu, který klesl o 57 procent. Podle vedení firmy nejsou zahraniční odběratelé schopni akceptovat firemní cenovou úroveň oproti dotovanému a "dumpingovému" dovozu z Asie. Na celkovém prodeji písecké textilky se ale vývoz především do evropských zemí podílí nepatrně, čtyřmi procenty.
Textilní společnost má základní kapitál deset milionů korun. Jejím stoprocentním vlastníkem je Jitex Písek. Firma loni zaměstnávala v průměru 174 lidí, o 15 méně než v předchozím roce.