ČD zaplatily za marketingové služby, například "vystavení loga ČD", živnostnici Petře Tuzarové z Prahy 27 milionů korun za poslední tři roky. Tuzarová přitom s ČD nepodepsala žádnou smlouvu a živnostenský list si udělala teprve počátkem loňského roku. "Volali mi před časem z Českých drah, že se jim něco nezdálo. Nemohli dohledat objednávky. Nakonec se ale ozvali, že je to v pořádku," řekla Týdnu.cz Tuzarová.
"K vámi popisovanému případu opravdu došlo, odhalila ho interní kontrola Českých drah a management společnosti vše okamžitě předal kriminální policii," potvrdil serveru mluvčí drah Ondřej Kubala. "Jde o faktury které byly účtovány k nákladům marketingu, ale marketingové ani komunikační oddělení takové služby nikdy neobjednávalo, neschvalovalo a ani faktury nikdy nevidělo," dodal Kubala.
Zda s Tuzarovou spolupracoval někdo zevnitř, nechtěl Kubala prozradit, píše server. Na fakturách je podle informací serveru podepsán významný člen vedení ČD. Podle Kubaly jde o falzifikát. Otázkou však zůstává, proč dráhy několik let vyplácely faktury, které nebyly kryté objednávkami ani smlouvami.
Případem se zabývá ostravská expozitura protikorupční policie, a to přesto, že se vše odehrálo v Praze. "Není tolik vytížená," vysvětlil Týdnu.cz její mluvčí policie Roman Skřepek. Dalším důvodem ale může být i to, že v případu "marketing Českých drah" figuruje řada prominentních pražských postav - jako je třeba blízký přítel Pavla Béma Roman Janoušek, píše server.
Protikorupční policie podle serveru neřeší jen 27 milionů korun, ale zkoumá celé účetnictví komunikačního odboru tohoto státního podniku, odkud ročně odejde téměř 200 milionů korun. Časopis Týden již před časem informoval o tom, že peníze tohoto odboru mizí ve firmách, které jsou podivně propojené a se kterými ČD již v minulosti uzavíraly podezřelé obchody.