Více než polovina lidí ceny svého operátora vůbec nesleduje, ceny ostatních operátorů sleduje jen 16 procent uživatelů. "To znamená, že lidé považují cenu za velmi důležitou a zřejmě si podle ní vybírají si poskytovatele služeb. Dále se už ale chovají dost pasivně," dodala mluvčí Dana Makrlíková.
Lidé se podle mluvčí nesnaží platby snižovat ani vhodnou volbou tarifu, ani změnou operátora. Situace, kdy uživatel používá pro něho nevýhodný tarif, nevyužívá plně zvýhodnění, která mu tarif nebo nadstavbový balíček přináší, a nesleduje konkurenční nabídky, nejsou ojedinělé.
Nejhůře lidé hodnotí ceny za užívání pevných linek, nejlépe za přístup k internetu a datové služby. Jako nejkvalitnější hodnotí služby mobilních operátorů. U provozovatelů mobilních sítí také nejlépe hodnotí úroveň poskytovaných informací. Spokojeno je s nimi 89 procent uživatelů, u přístupu k internetu a volání z pevné linky je to 80 procent spokojených.