"Po čtyřech měsících přehodnocování, včetně diskusí o různých možných změnách chystané dohody, je jasné, že se jí vládní regulátoři a někteří inzerenti nadále obávají," zveřejnil Drummond na webu. Dodal, že je Google zklamán tím, že své plány nemohl prosadit.
Google a Yahoo oznámily své chystané společné kroky v internetové reklamě v červnu. Yahoo chtěla umístit reklamy Googlu na své stránky, což pro ni mohlo znamenat čistý příjem 800 milionů dolarů navíc. To se ale nelíbilo mnoha inzerentům. V praxi proto firmy spolupráci odkládaly, aby mohlo ministerstvo spravedlnosti posoudit vliv dohody na hospodářskou soutěž, napsala agentura Reuters.
Proti plánu se postavila například organizace Public Interest Group (PIRG), která zastupuje americké spotřebitele. Podle PIRG mohlo spojení ohrozit důvěrné informace spotřebitelů. Podle průzkumové agentury comScore Inc měly Google a Yahoo v internetovém vyhledávání v USA za srpen podíl 80 procent.