Půllitr sudového piva bude podle informace ČTK také mírně dražší než desítka (výčepní světlé), kterou Prazdroj po listopadovém zdražení prodává za 12,90 Kč s DPH. "V obchodní síti se piva objeví ve druhém listopadovém týdnu," řekl manažer značky Jiří Rákosník.
Portfolio Gambrinusu dosud čítalo desítku a dvanáctku. "Excelent se od konkurenčních jedenáctek liší plnější chutí danou přídavkem karamelového sladu a unikátním dávkováním chmele, které spočívá v přidání třetí dávky na konci varného procesu," řekl Hlaváček. Podle něj uzrál právě nyní, kdy je velký v ČR zájem o jedenáctky, čas na inovaci značky. Jedenáctky se na celkových prodejích piva v ČR se podílejí už 7,4 procenta, letos se jich má prodat 1,2 milionu hl, meziročně o 13 procent více.
Prazdroj tři roky nabízí Velkopopovického Kozla Medium, dvojku na trhu jedenáctek, kterého už prodal celkem 500.000 hl. Podle Hlaváčka bude cena Ecxelentu mírně nad Kozlem.
Jméno Excelent vybrali konzumenti v internetové anketě. Původně šlo o pojmenování speciálu Gambrinus 13±, který se v Plzni čepoval jeden den při oslavách Dne Gambrinusu. "U Excelentu vycházíme právě z této třináctky, která lidem hodně chutnala, ale byla moc silná," dodal Hlaváček. Pivo je spodně kvašené, se stupňovitostí 11,3± a obsahem alkoholu je 4,7 procenta. Gambrinus se vaří pouze ze tří přírodních surovin, ječného sladu, chmele a vody, a splňuje podmínky k používání chráněného označení České pivo.
Zhruba každé čtvrté pivo, které se v ČR vypije, je Gambrinus. Z celkové roční produkce Prazdroje, která loni činila 10,9 milionu hektolitrů, tvoří Gambrinus zhruba polovinu. Prazdroj, největší český pivovar, má zhruba padesátiprocentní podíl na českém pivním trhu.