Nové nařízení podle asociace v prvním čtení schválil Evropský parlament a nyní se čeká na projednání dokumentu v Evropské radě. "Zásadně to zlevní autobusové zájezdy," řekl mluvčí asociace Tomio Okamura. Podle něj většina poznávacích zájezdů trvá více než sedm dní a cestovní kanceláře jsou tak nyní nuceny najímat druhého řidiče nebo místní firmy na okružní jízdy městem.
Současná právní úprava platí od března 2006; do té doby odpočívali řidiči vždy až dvanáctý den. Novela by tak znamenala návrat ke stavu před rokem 2006, kdy unie kvůli zvýšení bezpečnosti na silnicích práci řidičů více omezila. Obnovení původního stavu prosazují především cestovní kanceláře sdružené v evropské asociaci ECTAA, jejímž členem je i tuzemská AČCKA.
Zatímco zvýšení počtu za sebou jdoucích dnů, kdy může řidič za volant, se "cestovkám" zřejmě podaří prosadit, zkrácení minimálního denního odpočinku z devíti na osm hodin zatím orgány unie neprošlo. I to je jedním z cílů cestovních kanceláří.