Telefónica vypsala minulý týden soutěž "Hrajte s O2 o 100 BMW", kterou pro ni provozuje společnost Upstream. V rámci hry získá každý den vůz BMW řady jeden zákazník, který nasbírá nejvíc bodů za zodpovězení vědomostních otázek formou SMS. Za každou odeslanou SMS si O2 účtuje 30 korun.
"Jedná se o čistě vědomostní soutěž, která není založena na štěstí nebo loterii, ale znalostech účastníků. Upstream má bohaté zkušenosti s podobnými projekty v řadě zemí EU, kde se vždy setkaly s velkým úspěchem u koncových uživatelů," uvedl mluvčí O2 Vlastimil Sršeň. Do dneška uživatelé vyhráli pět aut.
Sazka si podle mluvčího Zdeňka Zikmunda na O2 u ministerstva stěžovala, protože hra svými podmínkami a výší výher neodpovídá definici povolené spotřebitelské loterie. Sazce se také nelíbí použitá forma prostřednictvím SMS. Podobnou loterii totiž ministerstvo Sazce v minulosti nepovolilo.
V rámci legální spotřebitelské soutěže nesmí jednotlivá výhra přesáhnout 20.000 korun, navíc souhrn všech výher v jednom roce nesmí být vyšší než 200.000 korun. Cena jednoho BMW 116i nabízeného v soutěži začíná na zhruba 620.000 Kč.
S podobnými problémy se před dvěma roky potýkala společnost Mountfield, která lákala zákazníky na zařazení do losování o pět desítek amerických vozů Cadillac. I v jejím případě ministerstvo financí hru kvalifikovalo jako nepovolenou loterii, finanční úřad ale podnětu ministerstva nevyhověl a pokutu firmě neudělil.