Plány na akvizici přichází v době, kdy se Panasonic snaží kvůli poklesu globální ekonomiky zlepšit svoji ziskovost. Na firmě Sanyo jsou podle analytiků lákavé hlavně aktivity v oblasti zelené energie jako solární panely a baterie, které by se mohly stát v příštích letech velmi lukrativní.
Panasonic zatím neuvedl, kolik plánuje nabídnout za akcie Sanyo. Analytik Credit Suisse Koja Tabata se domnívá, že cena by mohla činit až 140 jenů za jednu akcii Sanyo, což je o 40 procent více, než činí současná hodnota akcií. Hodnota celé transakce by tak činila 862 miliard jenů (173 miliard Kč).
Panasonic si minulý měsíc změnil své jméno z Matsushita Electric Industrial. Společnost je předním výrobcem televizorů s plochou obrazovkou, digitálních fotoaparátů a přehrávačů DVD. Nemá však operace v oblasti solárních článků, kde Sanyo patří mezi přední světové hráče.
Sanyo má významné postavení v oblasti dobíjecích baterií, které se široce používají v mobilních telefonech a laptopech. Nová společnost by také získala důležité postavení na trhu baterií pro hybridní a elektrické automobily. Panasonic má společný podnik na baterie s japonskou automobilkou Toyota Motor. Sanyo vyrábí nikl-hydridové baterie pro Ford a Hondu a vyvíjí lithium-iontové baterie s Volkswagenem.
Sanyo se v posledních letech potýkala s problémy. Firma se proto zbavila neziskových operací, snížila počet zaměstnanců a rozhodla se zaměřit hlavně na výrobu baterií a solárních článků. V loňském fiskálním roce, který skončil v březnu, se poprvé po čtyřech letech dostala do zisku. Za tři měsíce do konce září však zisk firmy kvůli silnému jenu, rostoucím cenám surovin a poklesu cen spotřebičů klesl o 67 procent. Zisk Panasonicu ze stejného důvodu klesl o 16 procent, firma si však vedla mnohem lépe než její domácí konkurenci, protože není tolik závislá na vývozu do USA.
Panasonic i Sanyo mají sídlo v Ósace a mají historické spojení. Zakladatelé obou firem byli švagři, napsaly agentury AP a Reuters.