"Tato oblast bývala růstovou oblastí, ale to už neplatí," řekl Forster v rozhovoru pro pondělní vydání listu Automotive News Europe. "Neočekával bych, že se budou (ve východní Evropě) schopni oddělit od složitější situace v (západní) Evropě," dodal.
Podle listu se v příštím roce ve východní Evropě očekává zpomalení poptávky po nových automobilech v důsledku přísnějších podmínek pro poskytování úvěrů, klesající spotřebitelské důvěry a růstu dovozu ojetých vozů ze západní Evropy, napsala agentura Reuters.
V září celkový prodej nových aut v Evropě podle automobilové asociace ACEA klesl o 8,2 procenta na 1,3 milionu vozů a byl nejnižší pro tento měsíc od roku 1998. V západní Evropě se prodej snížil o 9,3 procenta na 1,21 milionu vozů. V novějších členských zemích EU prodej naopak stoupl o 7,5 procenta na 93.275 vozů. V České republice se prodej zvýšil o 32,2 procenta.
Slabá poptávka na vyspělých trzích je jednou z příčin klesající ziskovosti automobilového průmyslu. Americké automobilky se již delší dobu potýkají s vysokými ztrátami a do problémů se nyní dostávají i výrobci v Japonsku a Evropě. Několik evropských automobilek, včetně české Škoda Auto, již kvůli slabé poptávce dočasně omezilo výrobu.