Stavbu připravovalo podle Hořeního několik desítek odborníků na dopravní stavitelství, tým tvořili zástupci ŘSD, projekčních kanceláří, stavebních firem a policie. "Záměrem je maximálně snižovat pravděpodobnost vzniku kolon či dopravních nehod, ovšem je potřeba si uvědomit, že postavit pod dnešní D1 novou trasu okruhu nebude z mnoha hledisek vůbec jednoduché," řekl šéf ŘSD Alfred Brunclík.
Zpočátku se stavba provozu na D1 dotkne pouze okrajově, nyní je například v úseku omezena rychlost na 100 kilometrů v hodině. Příští rok v létě však bude veškerý provoz převeden na nové mosty, aby mohli stavebníci dálnici v původní trase poddolovat. Přes počáteční úvahy o snížení počtu pruhů na čtyři bude mít D1 i během provizoria pruhů šest.
Křižovatka je součástí jihozápadní části pražského okruhu, která v první polovině roku 2010 propojí plzeňskou D5 s brněnskou D1. V budoucnu by se v tomto úseku měla na okruh napojit i jihočeská D3. Jedinečnost křižovatky v Česku spočívá především v tom, že jde o křížení dvou šestiproudových komunikací.
Křižovatku postaví spolu s devítikilometrovým úsekem k obci Vestec konsorcium firem Dálniční stavby Praha (DSP), Skanska, Metrostav a Pražské silniční a vodohospodářské stavby. Cena bude téměř pět miliard korun.
Pražský okruh patří k nejdůležitějším chybějícím částem tuzemské dálniční sítě. Celý okruh má měřit 83 kilometrů, nyní je v provozu 18 kilometrů. Termíny výstavby posouvají spory mezi ekology a zástupci obcí na jedné straně a ministerstvem dopravy a jeho organizacemi na straně druhé. Jako nejproblematičtější se z tohoto pohledu jeví dva úseky na severu metropole u Suchdola.