Stavba největší dálniční křižovatky v ČR omezí dopravu na D1

09.11.2008 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 9. listopadu (ČTK) - Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) zahajuje v těchto dnech stavbu největší dálniční křižovatky v České republice, která u obce Modletice napojí silniční okruh kolem Prahy na dálnici D1. Stavba potrvá do dubna 2010 a způsobí v úseku mezi osmým a jedenáctým kilometrem D1 postupně řadu dopravních omezení. ČTK to řekl zástupce ŘSD Jan Hoření.

Stavbu připravovalo podle Hořeního několik desítek odborníků na dopravní stavitelství, tým tvořili zástupci ŘSD, projekčních kanceláří, stavebních firem a policie. "Záměrem je maximálně snižovat pravděpodobnost vzniku kolon či dopravních nehod, ovšem je potřeba si uvědomit, že postavit pod dnešní D1 novou trasu okruhu nebude z mnoha hledisek vůbec jednoduché," řekl šéf ŘSD Alfred Brunclík.

Zpočátku se stavba provozu na D1 dotkne pouze okrajově, nyní je například v úseku omezena rychlost na 100 kilometrů v hodině. Příští rok v létě však bude veškerý provoz převeden na nové mosty, aby mohli stavebníci dálnici v původní trase poddolovat. Přes počáteční úvahy o snížení počtu pruhů na čtyři bude mít D1 i během provizoria pruhů šest.

Křižovatka je součástí jihozápadní části pražského okruhu, která v první polovině roku 2010 propojí plzeňskou D5 s brněnskou D1. V budoucnu by se v tomto úseku měla na okruh napojit i jihočeská D3. Jedinečnost křižovatky v Česku spočívá především v tom, že jde o křížení dvou šestiproudových komunikací.

Křižovatku postaví spolu s devítikilometrovým úsekem k obci Vestec konsorcium firem Dálniční stavby Praha (DSP), Skanska, Metrostav a Pražské silniční a vodohospodářské stavby. Cena bude téměř pět miliard korun.

Pražský okruh patří k nejdůležitějším chybějícím částem tuzemské dálniční sítě. Celý okruh má měřit 83 kilometrů, nyní je v provozu 18 kilometrů. Termíny výstavby posouvají spory mezi ekology a zástupci obcí na jedné straně a ministerstvem dopravy a jeho organizacemi na straně druhé. Jako nejproblematičtější se z tohoto pohledu jeví dva úseky na severu metropole u Suchdola.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK