"Zadavatel při zadávání zakázky na dodávku autobusů postupoval v souladu se zákonem o veřejných zakázkách," řekl mluvčí Úřadu na ochranu hospodářské soutěže Filip Vrána. Rozhodnutí již obdržel i pražský dopravní podnik. "Nyní znovu svoláme výběrovou komisi a ta vyhlásí výsledky," říká mluvčí podniku Ondřej Pečený. Celý proces by neměl trvat déle než dva týdny, píšou HN.
Výběrové řízení bylo pozastaveno kvůli stížnosti společnosti Iveco na údajné diskriminační podmínky soutěže. Od otevření obálek proto již uplynulo téměř půl roku. Antimonopolní úřad ale stížnost Iveca definitivně zamítl. Právě Iveco přitom dosud bylo podle HN tradičním dodavatelem autobusů pro pražský dopravní podnik. Z Vysokého Mýta pochází více než 99 procent autobusů v pražské městské dopravě. To by se nyní mohlo změnit, napsaly Hospodářské noviny.
Tendru se vedle Iveca zúčastnili výrobci SOR Libchavy, společnost EvoBus s autobusy značky Mercedes Benz a polský Solaris. Společnosti zatím nechtějí své šance komentovat. Dopravní podnik se netradičně rozhodl dát výrobcům možnost nabídnout tři různé varianty pohonu. Mohou nabídnout buď 620 autobusů jen na naftu, nebo dvě třetiny tohoto množství na naftu a třetinu na plyn, případně jako poslední možnost 610 autobusů na naftu a deset s hybridním pohonem, píšou HN.
To vyvolalo nevoli zejména u České plynárenské unie. Šance plynu na prosazení v pražské MHD jsou omezené díky tomu, že má jen třetinový podíl v jedné variantě, napsaly Hospodářské noviny.
Pražský dopravní podnik nyní vlastní přes 1200 autobusů. Loni koupil dva s úpravou pro invalidní vozíky za deset milionů korun, další byly celkově opraveny zhruba za 48 milionů korun.