Nu Skin působí od loňského roku také na slovenském trhu. Střední a východní Evropa patří z jejího pohledu k nejrychleji rostoucím trhům. Maďarsko, Slovensko, Polsko a Rumunsko představují třetinu evropského obratu firmy, asi 40 milionů dolarů, napsala Mladá fronta Dnes.
"Jsme rádi, že na trh přijde konkurence. Nebojíme se jí, nabízíme širší sortiment," říká o příchodu Nu Skin předseda Asociace osobního prodeje (AOP) a šéf české pobočky společnosti Amway Jan Stránský. V Asociaci osobního prodeje je v Česku sdruženo devět firem, jako například Avon, Amway, Oriflame nebo Mary Kay. Mimo asociaci působí třeba značka nádobí Zepter nebo ryze český obchodník s dekami a matracemi Machala, píše MfD.
Pod značkou Nu Skin prodává stejnojmenná společnost se sídlem v Utahu výrobky pro péči o pleť, kosmetiku a parfémy, a dále také několik značek doplňků stravy. Společnost vznikla v roce 1984, a více než deset let se její akcie obchodují na newyorské burze. Působí v téměř 50 zemích, naposledy vstoupila do Jižní Afriky, Venezuely, Slovenska a nyní do Česka. Loni utržila 1,2 miliardy dolarů a vydělala 44 milionů USD. Největších tržeb dosahuje v Asii a v USA, napsala Mladá fronta Dnes.
Češi formou osobního prodeje nakupují hlavně kosmetiku, oblečení, obuv, drobnou elektroniku, knihy či nádobí a domácí potřeby. Loni se přímému prodeji v Česku věnovalo 218.143 lidí a ve srovnání s rokem 2006 jich bylo o zhruba 5300 více. Za posledních pět let se počet aktivních prodejců v Česku podle údajů AOP zvýšil o 27 procent; osobními prodejci jsou většinou ženy. Devíti obchodním společnostem sdruženým v Asociaci osobního prodeje loni vzrostly tržby meziročně o zhruba 300 milionů korun na rekordních 4,52 miliardy korun.