Ztráty, které obchodníkům vznikly kvůli kriminalitě zákazníků a zaměstnanců či vlastními chybami, se loni v Česku na obratu obchodů podílely 1,38 procenta a ve srovnání s rokem 2006 byly o tři desetiny procentního bodu nižší. V ČR byl tento ukazatel nejvyšší z 22 evropských zemí, které jsou do průzkumu zařazeny. Stejný podíl ztrát jako Česko v loňském roce vykázalo i Maďarsko, kde škody obchodníků vzrostly o 1,5 procenta na 465 milionů dolarů (9,4 miliardy korun).
V Polsku činil podíl ztrát na obratu obchodníků 1,36 procenta (1,62 miliardy dolarů), na Slovensku 1,32 procenta (179 milionů dolarů) a v pobaltských státech 1,35 procenta (267 milionů dolarů). Nejlépe v průzkumu dopadlo Rakousko a Švýcarsko, kde obchodníci loni kvůli krádežím a ztrátám přišli o zhruba jedno procento obratu.
Celkové ztráty obchodníků ve 22 sledovaných zemích EU loni meziročně vzrostly o 0,8 procenta na 40,3 miliardy dolarů (821 miliard korun). Obchodníci ve střední Evropě přitom vykazují vyšší podíl ztrát na svých obratech než je tomu v západoevropských zemích. Zatímco ve střední Evropě se ztráty na obratu obchodníků loni podílely v průměru 1,36 procenta, tak v západní Evropě to bylo 1,26 procenta. Celoevropský průměr činil 1,27 procenta.
Více než polovinu ztrát zboží v tuzemských obchodech mají na svědomí krádeže. Podle průzkumu společnosti KPMG představují krádeže zákazníků 43 procent inventurních rozdílů zjištěných obchodníky. Na krádeže provedené zaměstnanci řetězců a na úbytky vzniklé při manipulaci se zbožím v obchodě připadá po 15 procentech ztrát. Při přepravě zboží vznikne zhruba sedm procent škod.
Nejvíce se v evropských obchodech ztrácí například alkohol, kosmetika, menší elektronika, značkové oděvy, DVD, počítačové hry či sladkosti. Češi ale nekradou pouze zboží. Obchodní řetězce se v poslední době potýkají také s velkými ztrátami nákupních vozíků, které mizí zejména z parkovišť u velkých hypermarketů a nákupních center. Škody obchodníci vyčíslili až na několik desítek milionů korun ročně.
Deseti největším obchodním řetězcům v Česku v roce 2007 podle předběžných údajů analytické firmy Incoma Research a časopisu Moderní obchod vzrostly tržby meziročně o 31,3 miliardy korun na rekordních 289,1 miliardy korun. Desítka největších obchodníků loni posílila podíl na domácím trhu, který se v rychloobrátkovém zboží zvýšil z 63 procent v roce 2006 na 66 procent.