Největší pokutu za 300.000 korun pošta dostala za dlouhodobé neplnění svých povinností při poskytování informací svým zákazníkům.
Nedodržení povinnosti pokusit se o dodání do adresátova bydliště či sídla se týkalo 13 pokut, v dalších dvou případech pošta nepředala adresátům výzvu k vyzvednutí zásilky. V jednom případě pošta vrátila zásilky odesílateli, i když se adresát na své adrese zdržoval a jednou nechala doručovatelka poštovní tašku bez dozoru a někdo z ní větší počet zásilek ukradl.
"Pro úplný přehled musím uvést, že ČTÚ zavedlo s Českou poštou v roce 2008 celkem 80 správních řízení a proti naprosté většině jsme odvolání podali," dodal Mravinac. Vyšší instanční řízení pak podle něj mnohdy sankci pro neoprávněnost zruší. To byl příklad například ceny pronájmů za P.O.Boxy, kde měla pošta zaplatit pokutu 700.000 Kč a rada ČTÚ nakonec správní řízení zrušila.
Minulý měsíc pošta dostala dvě pokuty v celkové výši 1,4 milionu korun za opožděné doručování zásilek v roce 2007 a chybné roznášení doporučených zásilek.