"Chceme dál expandovat a České aerolinie sledujeme. Je to pro nás zajímavá společnost," uvedl Einarsson. Pokud by ČSA společnost získala, mohlo by dojít ke sloučení národního dopravce s Travel Servisem. O to už dříve podle MfD usiloval v čele ČSA Jaroslav Tvrdík. Icelandair zatím podle Einarssona čeká na přesnější podmínky prodeje. "Neznáme detaily, ale privatizace ČSA nás zajímá. Hodily by se do našeho portfolia firem, ale musíme si také důkladně prověřit jejich výsledky," dodal podle MfD Einarsson.
Icelandair má podle Einarssona dostatek finančních prostředků na to, aby mohl dál expandovat. Podle něj se ekonomická krize Islandu samotné firmy nedotkla tolik, protože většinu svého byznysu má po celém světě, především v pronajímání svých letadel. Firma však nechce kupovat aerolinky nabízené k prodeji za každou cenu. Například o SkyEurope neuvažují. "Máme zájem o firmy, které jsou ziskové," uvedl Einarsson v narážce na neustálou ztrátovost slovenské nízkonákladové společnosti, píše Mladá fronta Dnes.
Prodej Českých aerolinií má vynést státu tři až pět miliard korun. Stát nastavil vedení ČSA i motivační program, díky kterému si mají manažeři aerolinek odnést odměny navíc podle výše, za kterou se firmu podaří prodat. Oficiální seznam zájemců zatím neexistuje. Z evropských dopravců se mluví o Air France-KLM, zájem dříve deklaroval i ruský Aeroflot, píše MfD.
České aerolinie se dostaly letos poprvé do zisku; za tři čtvrtletí to bylo 406 milionů korun, meziročně však o 157 milionů Kč méně. Hospodaření ovlivnil především růst nákladů na palivo a splátky letadel. Pouze provozní zisk se naopak meziročně zvýšil o 348 milionů na 978 milionů korun.