Tuzemské restaurace mají být provozovány formou frančízy a každý zájemce o ni musí zaplatit AmRestu určitou sumu a podepsat dlouhodobou smlouvu. Podle informací tisku by další restaurace mohly v blízké budoucnosti vzniknout v dalších velkých pražských obchodních centrech, jako jsou Arkády Pankrác, Palladium nebo Centrum Chodov.
Burger King do České republiky následuje jiné velké světové řetězce, které sem přišly už v 90. letech minulého století. Jako první otevřel svou restauraci před 16 lety v pražské Vodičkově ulici McDonald's, který má nyní v ČR celkem 78 restaurací.
McDonald's o dva roky později následovalo kuře z Kentucky pod značkou KFC, které se dodnes prodává ve více než čtyřech desítkách provozoven. V menší míře do ČR pronikl například i výrobce obložených baget Subway.
Burger King Holdings má více než 11.000 provozoven v 65 zemích světa, drtivou většinu provozují smluvní partneři na základě frančízy. Vlajkovou lodí značky je grilovaný hovězí hamburger Whopper.
Kromě řetězců, jejichž hlavním posláním je nasytit hosty, se v České republice v poslední době zabydlely také nadnárodní kavárenské sítě. Jde například o značky Coffee Heaven, Costa Coffee nebo Starbucks. Licenci na posledně jmenovanou vlastní také AmRest.
Podle studie Incoma Research Češi za jídlo mimo domov utratí zhruba pětinu všech výdajů na potraviny. Jen McDonald's loni v ČR navštívilo přes 53 milionů zákazníků a prodej přesáhl 3,2 miliardy korun.