"Kvůli současným ekonomickým podmínkám konsolidujeme naše operace v Česku. Mimo hlavní město se naše vyhlídky na provozování kaváren výrazně zhoršily," řekl deníku výkonný šéf Coffeeheaven Richard Worthington. V Česku bylo dosud otevřeno 19 kaváren Coffeeheaven, většina z nich v Praze, tři v Brně. Podle všeho tak řetězec zůstane pouze v hlavním městě, píše MfD.
Firma neočekává, že by se v blízké době ekonomické podmínky v tuzemsku zlepšily, a proto se zbavuje méně výkonných poboček. "Odprodej pronájmu v některých lokalitách byl výhodnější než další provoz těchto obchodů," vysvětlil Worthington. Firma tímto způsobem dosud získala 400.000 liber.
Na český trh vstoupil polský řetězec v roce 2004. Loni zde utržil 3,3 milionu liber (101 milionů korun) a skončil ve ztrátě 300.000 liber (9 milionů korun). Kavárnám Coffeeheaven se v Praze nyní kvůli poklesu počtu turistů daří hůř. Srovnatelné tržby za duben až září klesly meziročně o dvě procenta, uvedla MfD.
Firma se přesto chystá otevírat nové pobočky, tentokrát však pouze v Praze. Naposledy otevřela před několika týdny v pražském kancelářském komplexu BB centra. Nyní vyčkává, až se ceny nemovitostí přizpůsobí nové realitě a bude výhodnější otevřít nové kavárny v atraktivních lokalitách.
Coffeeheaven international provozuje přes 90 kaváren v Polsku, Česku, Lotyšsku (pod názvem CoffeeNation), na Slovensku, v Maďarsku, Rumunsku a Bulharsku. Loni utržila 16 milionů liber (téměř půl miliardy korun) a vydělala 700.000 liber. Kavárenská síť začínala před osmi lety na polském trhu. S 55 kavárnami jde o její největší a jediný ziskový trh, napsala dnešní Mladá fronta Dnes.