Běžné nákupy Čechům podle průzkumu zaberou měsíčně šest hodin. Naproti tomu například Maďaři, Rusové, Rumuni, Poláci či Lotyši stráví v obchodech měsíčně kvůli běžným nákupům i více než deset hodin. Každý den chodí nakupovat pouze 12 procent Čechů. V Maďarsku, Lotyšsku a Rumunsku tak činí třetina spotřebitelů a v Rusku a Polsku 39 procent lidí.
"Z velké části je to dáno oblibou a dostupností hypermarketů a supermarketů v Česku. Zatímco lidé v ostatních zemích mnohem častěji navštěvují rozličné malé obchody v okolí svého bydliště, kde tráví i hodně času, Češi preferují větší prodejny, kde nakupují běžné zboží na několik dní dopředu," komentoval výsledky průzkumu předseda představenstva a generální ředitel GE Money Multiservis Charlie Coode.
V supermarketech nebo hypermarketech podle průzkumu pravidelně nakupuje sedm z deseti Čechů. Naproti tomu například Poláci stále preferují malé obchody s domáckou atmosférou, který nejčastěji navštěvuje více než polovina polských spotřebitelů. Češi měsíčně za běžné nákupy utratí v průměru 197 eur (zhruba 5060 Kč), Maďaři 184 eur, Lotyši 191 eur, Poláci 220 eur, Rusové 236 eur a Rumuni 139 eur.
Deseti největším tuzemským obchodním řetězcům v roce 2007 podle předběžných údajů analytické firmy Incoma Research a časopisu Moderní obchod vzrostly tržby meziročně o 31,3 miliardy korun na rekordních 289,1 miliardy korun. Desítka největších obchodníků loni posílila podíl na domácím trhu, který se v rychloobrátkovém zboží zvýšil z 63 procent v roce 2006 na 66 procent.