Mýtné je letos vyšší než loni v každém měsíci. Důvodem je nárůst počtu kamionů, kterých nyní systém registruje téměř 350.000. Šéf Kapsche Karel Feix odhadl letošní celoroční výběr mýta na 6,2 miliardy korun. Přesná suma vybraná loni podle údajů ŘSD činila 5.565,277.630 Kč.
Výnosy z mýtného putují do fondu dopravy, který však musí část poslat firmě Kapsch. Celkové náklady na výstavbu mýtných bran a technologického zázemí byly 5,2 miliardy Kč, letos z toho podle splátkové kalendáře stát zaplatí 25 procent. Systém bude stát splácet až do roku 2010. Zhruba miliardu ročně navíc stát platí společnosti Kapsch za služby spojené s údržbou a provozem mýtného systému.
Mýtné se v ČR platí od ledna loňského roku, zatím pouze na dálnicích, rychlostních silnicích a malé části silnic první třídy. Mýtná povinnost se vztahuje na kamiony o hmotnosti 12 tun a těžší. Záměrem ministerstva dopravy je rozšířit povinnost i na malé nákladní vozy od 3,5 tuny; zamýšlený termín 1. leden 2009 se však zřejmě kvůli legislativnímu procesu nestihne.
Ministerstvo dopravy do budoucna nevylučuje rozšíření mýtného z dálnic a rychlostních silnic na větší část silniční sítě. Kapsch proto již nyní testuje satelitní systém, který by se propojil s mikrovlnným systémem na dálnicích.