Skupina Transportation je největším středoevropským výrobcem lokomotiv, vagonů, tramvají, příměstských elektrických jednotek, vozů metra, trolejbusů a trakčních motorů a pohonů. Letos v březnu se do ní zařadil Pars nova Šumperk a v červenci pražská firma POLL, výrobce výkonové elektroniky. V roce 2005 ovládla Škodovka ČKD Vagonku, dnes Škoda Vagonka. "Výroba, ale hlavně modernizace kolejových vozidel má celoevropsky obrovský potenciál," řekl Krsek. Letošní tržby skupiny s 3700 zaměstnanci v ČR, Rusku a Maďarsku mají přesáhnout 13 miliard korun, loni činily 8,5 miliardy. Export se drží kolem 35 procent.
Movo, bývalé Železniční opravny a strojírny, vlastnilo od roku 1993 pět plzeňských podnikatelů. Firma má do konce roku zakázku na modernizaci 20 vagonů typu Amee pro ČD. Před dvěma roky získala se Škodou kontrakt na opravy 50 vozů pražského metra. Zakázka pokračuje. "V Movu nechystáme žádné zásadní propouštění ani rozprodej majetku," řekl Krsek. Bude se soustředit pouze na opravy a hlavně výrazně dražší modernizace osobních vozů ČD, které mají dráhy vyhlásit velmi brzy.
Movo s 380 lidmi má letos utržit půl miliardy korun, zisk bude kolem nuly. Areál poblíž Prazdroje o rozloze 20 hektarů je ekologicky čistý. Firma je držitelem certifikátů ČD, rakouských a německých drah. S MOVO získává Škoda další kompetenci v oboru osobních železničních vagonů. V Evropě je v něm velká konkurence, zejména lokálních výrobců a opraven, a je velmi obtížné na trhy proniknout. Ročně se Evropě vyrobí pouze asi 100 nových vagonů, zbytek se modernizuje.
Škodovka by si měla díky Movu, Parsu a Škoda Vagonce ukrojit nejvíce z 12 miliard Kč, které chtějí dát ČD do obnovy asi pětitisícového vozového parku. Jen loni získala Škoda od drah dvě miliardy Kč. Podnik dodá ČD do roku 2011 celkem 20 vysokorychlostních lokomotiv a 60 vlaků CityElefant (příměstské jednotky 471), kterých dosud dráhy převzaly 40. Pars dodává ČD modernizované motorové vlaky Regionova.
Krsek dnes nevyloučil, že by Škoda mohla ovládnout dalšího konkurenta, Siemens Kolejová vozidla na pražském Zličíně. Zahájení prodeje se očekává ještě do konce roku. "Zajímavá je výroba hliníkových skříní, záleží ale na podmínkách prodeje," řekl. Škoda nepotřebuje výrobní prostory, nyní se stěhuje do tří nových výrobních hal v Plzni a přebírá dvě haly v Movu. Navíc pražský Siemens moc zakázek nemá.
Seskupení Transportation letos plánuje tržby 13 až 13,5 miliardy Kč. Do skupiny patří kromě výše zmíněných firem ještě výrobce trolejbusů Škoda Electric, VÚKV Praha, Sibelektroprivod Novosibirsk a výrobce trolejbusů, motorů a pohonů GANZ-Škoda z Maďarska.