Ahold potvrdil, že provozní marže by v letošním roce měly být v rozsahu 4,8 až 5,3 procenta, což je v souladu s původními vyhlídkami. Podnik však pozorně sleduje chování spotřebitelů a je připraven reagovat, pokud by lidé začali mít při nakupování jiné priority než dosud.
Ahold generuje více než polovinu tržeb ve Spojených státech. Tam se nyní zaměřuje na snižování cen, což jemu i rivalům jako je Wal-Mart Stores či Kroger přináší užitek. V době hospodářského útlumu, jakým Spojené státy teď procházejí, lidé více šetří a více kupují levnější zboží.
Před rokem Ahold vydělal 236 milionů eur, původní výsledek ale upravil tak, aby vzal v úvahu prodej obchodů Schuitema v Nizozemsku.
"Očekával jsem zlepšení zisků v jednom nebo ve dvou čtvrtletích, ale ne ve třetím. Takže toto je povzbudivé a na cestě do příštího roku je to dobré znamení," řekl analytik makléřské společnosti SNS Securities Richard Withagen. Navzdory hospodářskému útlumu by Ahold podle něj měl být schopen příští rok v USA zvýšit zisk.
Od konce srpna, kdy Ahold oznámil výsledky hospodaření za druhé čtvrtletí, vzrostly jeho akcie o 1,7 procenta. Na výsledky za třetí čtvrtletí dnes reagovaly také růstem, a to o více než sedm procent. Jedna akcie tak stojí asi 8,60 eura. Hlavní index burzy v Amsterodamu přitom vykazoval pokles asi o 2,6 procenta, podobně jako další burzy v Evropě.
"Investice do cen, které jsme učinili v posledních letech, posílily konkurenční pozici u všech našich značek. Zůstáváme však obezřetní a budeme reagovat na změny chování zákazníků i konkurence," sdělil generální ředitel Aholdu John Rishton.
Ahold v České republice působí prostřednictvím společnosti Ahold Czech Republic. Celkem v Česku provozuje téměř tři stovky supermarketů Albert a hypermarketů Hypernova. Patří tak mezi největší obchodní řetězce v zemi. Za loňský rok Ahold hospodařil se ztrátou 434 milionů korun, a snížil ji tak z 1,19 miliardy Kč v roce 2006.