Ministerstvo dopravy původně zamýšlelo rozšířit mýtné od 1. ledna 2009. Kvůli urychlení legislativního procesu chtělo změnit zákon formou poslaneckého návrhu, nakonec se to však nepodařilo. Sněmovna sice schválila novelu v prvním čtení, poté ale její projednání hospodářský výbor odložil na konec ledna a do sněmovny by se mohla vrátit v nejlepším případě v únoru.
Ačkoliv někteří poslanci hovořili o možném rozšíření mýta na malé náklaďáky například od února či března, podle náměstka ministra dopravy Jiřího Hodače to není možné. "Může k tomu dojít pouze počátkem roku," řekl ČTK náměstek. Přechod ze známek na mýtné v průběhu jednoho roku není možný, neboť se jedná o zcela odlišné systémy.
Zatímco při koupi známky si dopravce předplácí určité časové období, po které může dálnice užívat, mýtné představuje platbu za skutečně ujeté kilometry. Mohlo by tak dojít k situaci, že část dopravců by jezdila se známkou a část s elektronickou palubní jednotkou a každá skupina by platila zcela odlišnou částku.
"Já si myslím, že by bylo vhodnější, aby se to odložilo o celý rok," řekl ČTK zpravodaj zákona, poslanec Karel Sehoř (ODS). Navíc podle něj existuje pravidlo Evropské unie, které souběh dvou systémů platby za dálnice v jednom kalendářním roce vylučuje. Hospodářský výbor chce uspořádat v polovině ledna seminář, kde se bude projednávat především ekonomická výhodnost mýtného, doplnil Sehoř.
Jiná situace je u elektronických vinět pro osobní vozidla. Jejich zavedení, původně plánované na leden 2009, MD taktéž odložilo, počítá však s jejich zavedením v polovině příštího roku. Řidiči je dostanou za kontrolní ústřižek od nalepovací dálniční známky. I nadále však budou osobní vozy platit za časové období a nikoliv za ujeté kilometry. Výměna navíc nebude prvních šest měsíců povinná.