LN: Nova a Prima cenzurují klipy kampaně MD, bojí se pokuty

21.11.2008 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 21. listopadu (ČTK) - Nova a Prima před 22:00 cenzurují klipy ministerstva dopravy (MD), které je nechalo natočit v rámci své kampaně Nemyslíš, zaplatíš!. Bojí se totiž pokuty od Rady pro rozhlasové a televizní vysílání, která může dosáhnout až deseti milionů korun. Píšou to dnešní Lidové noviny (LN).

Problém s vysíláním krvavých scén mají podle deníku obě televize. Finální scénu překrývají černým obdélníkem s odkazem na internetové stránky kampaně, kde je k nalezení necenzurovaná verze klipu. Technici začernili krvavé scény ve třech klipech. Bez jakýchkoliv omezení tak v televizi běží jen jediný dopravní spot - Hecování.

Podle samotných tvůrců spotů i některých dopravních odborníků tak nejdražší dopravní kampaň ztrácí na síle. "To je jasné. Kdyby neztrácela, tak klipy natočíme tak, jak je teď vysílají televize," řekl Eda Kauba, kreativní ředitel z reklamní agentury Euro RSCG. Ta klipy pro MD vyrobila.

"Já si myslím, že když nezobrazí tu hrůzu, tak je to chyba," uvedl šéf Asociace komunikačních agentur ČR Jiří Mikeš. Doplnil, že možná by to televize neměly vysílat v odpoledních hodinách, kdy by z toho mohly mít děti nějaké následky. Ale v hlavním vysílacím čase už by to mělo být na obrazovkách kompletní - bez cenzury, soudí Mikeš. Zároveň považuje za chybu, že si reklamní agentura Euro RSCG nepřipravila půdu pro své klipy.

"Ta agentura udělala hloupost. Měla dát radě pro televizní vysílání storyboard, aby zjistila, zda jim to v této podobě bude televize vůbec vysílat. Museli tušit, že se budou pohybovat na té pomyslné hraně," naznačil Mikeš.

Naopak reklamní analytik Štěpán Wolde považuje černý obdélník přes obrazovku spíše za výhodu. Ani MD se podle deníku ztráty účinnosti kampaně nebojí. "Nemáme pocit, že by se klipy míjely účinkem. I když jsou ta nejkrvavější místa zakryta, je zřejmé, k čemu došlo," řekla Ivana Jelínková z MD. Dodala ale, že ministerstvo se ještě pokusí s televizemi smlouvat, což potvrzuje i Euro RSCG. S televizemi ještě určitě budeme jednat. Záleží to ale na nich, potvrdil Kauba.

Mikeš reklamní agentuře ani MD velké šance nedává. Televize se podle něj pochopitelně bojí pokut a budou velmi opatrné. "Nevěřím tomu, že by se té reklamce podařilo někoho přesvědčit," dodal.

Kampaň MD, která obsahuje například televizní spoty simulující záběry z nehod, má výrazně snížit počet mrtvých na silnicích. Podle ministerstva je inspirována podobnými akcemi v zahraničí. Ministerstvo za celou kampaň zaplatí zhruba 150 milionů korun.

Za celý loňský rok zemřelo v ČR na silnicích 1123 lidí, tedy o 17,5 procenta víc než v roce 2006, kdy policisté evidovali 956 obětí nehod.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK