Řídit slevy intuitivně nebo systematicky?

24.11.2008 | , Blue Events s.r.o.
Konference


perex-img Zdroj: Finance.cz

Na tuto otázku nabídla odpověď přednáška Susan Meeder na konferenci Category Management 2008, jež čerpala z jejích bohatých managerských zkušeností z firmy Tween Brands v USA.

Systematický přístup může dle Susan přinést navýšení hrubé marže o 2-3% a přínosy spočívají i ve větší provozní efektivitě, dodatečných prodejích, zvýšení obrátkovosti, uvolnění prostoru pro zboží s plnou cenou a uvolnění zdrojů na jiné aktivity.
 
Nástroje pro optimalizaci cen použité ve společnosti Tween Brands umožňují zvolit to správné zboží, čas, úroveň ceny, prodejnu či prodejní kanál a další parametry pro slevu, a to i při velkém počtu řízených položek a široké prodejní síti. Dovolují také převést zkušenosti expertů do formy obchodních pravidel, jejichž uplatňování je pak automatizováno. Susan zdůraznila i potřebu změn firemních procesů, které se týkají plánování, optimalizace rozpočtu, či exekuce na prodejnách. V následném rozhovoru ovšem potvrdila i možnost "projektového" přístupu, kdy se potenciál pokročilých optimalizačních nástrojů využije nejprve v pilotním projektu, například na vybrané položky zboží či prodejní kanály a teprve následně se nasadí celofiremně. Takový postup lze považovat za velmi vhodný i pro řízení cen a praxi category managementu v České republice.
 
Více informací k tomuto příspěvku i závěrům celé konference Category Management 2008 poskytne: Jaroslav.kuchar@bluestrategy.cz

 

 

 


Autor článku

Tisková zpráva  

Články ze sekce: Konference