Podle Štichy byla letos vypracována první ucelená personální strategie České televize, která je zásadním nástrojem jejího programového, technického a ekonomického rozvoje. "Součástí této strategie je i záměr realizace personálního auditu," uvedl Šticha.
Česká televize v posledních letech zdvojnásobila nabídku vysílaných programů poté, co spustila zpravodajsko-publicistickou ČT24 a sportovní ČT4. Tím, ale i rozšířením prostoru pro vlastní tvorbu, došlo podle Štichy k zásadnímu nárůstu výroby v ČT.
Tento proces se podle ČT projevil i růstem počtu zaměstnanců. Od roku 2005 se počet zaměstnanců zvýšil ze zhruba 2510 na 2890, současně se zdvojnásobila i produktivita práce.
"Je zřejmé, že po náročném extenzivním období je potřeba provést bilanci nových pracovních procesů, jejich stabilitu a ukotvení v celém systému činnosti televize veřejné služby, jejíž součástí je i prověrka účelnosti a efektivity interních pracovních míst," uvedl Šticha s tím, že ČT se v tomto ohledu přirozeně chová jako standardní velký výrobní podnik.
Zda začne audit již v lednu, jak uvedl deník E15, kdo jej uskuteční a kolik bude stát, to je zatím podle ČT předčasné uvádět. "Příprava personálního auditu je ve velmi raném stadiu. Nelze tedy zatím hovořit o konkrétnostech," poznamenal mluvčí.
Podle ČT ale není prvotním cílem auditu snižovat stavy interních zaměstnanců. Personální strategie předpokládá do roku 2012 stálý počet zaměstnanců ČT, a to na letošní úrovni. "Prioritním účelem zvažovaného personálního auditu tedy není snižování stavu interních zaměstnanců, ale zachování efektivního fungování ČT v rámci jejích dlouhodobých programových, technických a ekonomických záměrů," dodal Šticha.