Evropská komise původně plánovala snížení emisí oxidu uhličitého u aut v průměru na 130 gramů CO2 na kilometr do roku 2012. Některé členské státy a europoslanci ovšem chtějí tento cíl odsunout až na rok 2015. Automobilky si ovšem i tak stěžují, že v době, kdy bojují s následky finanční krize, která výrazně omezila poptávku po nových vozech, nemají na takové změny peníze. Proto ještě nedávno EU žádaly o poskytnutí půjček ve výši 40 miliard eur (asi jeden bilion korun).
Záchranný plán pro hospodářství EU ovšem v tomto případě počítá i s dalšími opatřeními. Podle komise lze uvažovat o tom, že členské státy unie by snížily registrační či jiné poplatky, které musí majitelé aut platit. Týkalo by se to ovšem jen vozů s nižšími emisemi. Brusel rovněž volá i po podpoře likvidace starých a nevyhovujících vozidel.