Z průzkumu podle Šimoníka dále vzešlo, že současná finanční krize zvyšuje zájem lidí o banky. Takřka každý osmý respondent, zhruba 13 procent, informace o své bance aktivně vyhledává. Téměř polovina lidí sleduje situaci kolem své banky pasivně, tedy tak, že se nechává informovat.
Průzkum také ukázal, že loajalita Čechů k bankám je velice vysoká. "Pouze desetina lidí má tendenci se ohlížet po jiné bance," řekl Šimoník. Hned 89 procent osob totiž uvedlo, že svou současnou banku hodnotí i jako nejdůvěryhodnější.
Největší důvěře se Česká spořitelna těší u většiny sledovaných skupin obyvatelstva, nejvíce ale u starších a méně majetných osob. Za nejdůvěryhodnější ji označilo více než 55 procent lidí ve věku 60 a více let a 48,4 procenta z těch, kteří uvedli, že jejich měsíční příjmy dosahují nejvýše 10.000 korun.
Pouze v jedné sledované kategorii spořitelna nebyla celkově nejlepší. Pro soukromé podnikatele a živnostníky se stala nejdůvěryhodnější Komerční banka s podílem 27,9 procenta hlasů. Pro Českou spořitelnu hlasovala čtvrtina podnikatelů.