Reklamní výdaje podle ředitelky Sdružení pro internetovou reklamu Kateřiny Hrubešové rostou v souvislosti s blížícími se vánočními svátky. "V listopadu očekáváme další nárůst výdajů. Po Novém roce pak přijde propad," řekla.
Finanční krize se na útratě za inzerci na webech zatím neprojevila, protože zadavatelé naplánovali kampaně ještě před jejím vypuknutím. Vliv krize se tak podle odborníků projeví na výdajích v příštím roce.
Nejvíce za reklamu na internetu v říjnu utrácel Vodafone, který zaplatil 12,5 milionu korun. Následuje Sazka s útratou 8,7 milionu a Česká spořitelna s výdaji 5,7 milionu Kč.
Největší díl z reklamních příjmů získal nejnavštěvovanější Seznam, kterému inzerenti zaplatili téměř 114 milionů korun, následuje Centrum Holdings s příjmem 65,5 milionu a Mafra s 51 miliony Kč. Na dalších místech skončil Ringier (12 milionů) a Internet Info (4,9 milionu Kč).
Návštěvnost tuzemských internetových serverů se v říjnu zvýšila téměř o čtyři procenta na 6,16 milionu uživatelů. Počet Čechů na internetu pak rostl podobným tempem na 4,75 milionu lidí.