"Pokud ČEZ bude potřebovat, jsme ho schopni dodat do tří týdnů," dodal. Tento náhradní rotor, který je v Plzni na kontrole a revizi, byl poškozen v minulém týdnu při manipulaci, sjel z výšky 30 centimetrů. Poškodilo se několik lopatek, které Škoda Power vymění na své náklady. Podle informací ČTK bude oprava stát dva miliony až 3,5 milionu Kč.
"Jde o náhradní rotor. Není tedy v žádném případě ohrožen provoz Temelína," řekl Seethaler. Oprava rotoru nebude podle něj fatální, nejdražší je výměna několika lopatek. Cena opravy je ale zanedbatelná vzhledem k celkové ceně rotoru, který stojí stovky milionů korun.
Díky tomu, že Škoda Power dodá oba zkontrolované rotory s několika vyměněnými lopatkami s předstihem, mohl by podle informací ČTK najet první blok Temelína o několik dnů dříve, než plánoval ČEZ. "Čtyři týdny na nich pracovalo maximum lidí, abychom je předali v co nejkratší době," řekl ředitel. Opravy nebyly zásadní. Šlo o kontrolu stavu rotoru, běžnou údržbu a výměnu několika lopatek. Oba rotory jsou nyní bezproblémové.
Jeden z nich se poškodil při testech v elektrárně 19. října, kdy se uvolnila lopatka. ČEZ si nyní podle informací ČTK nechává zpracovávat analýzu defektu, která do ledna vyhodnotí jeho příčinu.
První blok Temelína nevyrábí už čtyři měsíce. Dodávky by měl obnovit podle mluvčího elektrárny Marka Svitáka ve druhé polovině prosince.